CNN Business: Пандемія коронавірусу створила нові креативні бізнес-моделі та стратегії  

Клер Даффі
Четвер, 2 липня 2020, 06:00

Статтю CNN Business в оригіналі можна прочитати за цим посиланням.

Компанії практично в кожній галузі намагаються виринути з кризи: за допомогою Zoom-мітингів, фітнес-класів онлайн або ж виїзних коктейль-вечірок. 

Деякі підходи виявилися особливо творчими: наприклад, аби повернути своїх клієнтів, спортзали пропонують індивідуальні пластикові бокси, всередині яких люди займатимуться  спортом. 

Проте окрім короткострокових ідей, з’явилося й багато нових інноваційних стратегій та бізнес-моделей, і є висока ймовірність, що вони приживуться.

Ці трансформації переважно відбуваються через посилене впровадження технологій та діджиталізацію бізнесу. Велика кількість цих змін почала здійснюватися ще до коронавірусу — пандемія їх просто прискорила.

"Змінилося те, що важливо для клієнтів", — розповідає CNN Business Джон Рос, головний директор з технологій у Dell. "Ми подолали безліч психологічних та соціологічних перешкод, аби впровадити такі технології, як відео, боти, дрони тощо".

Ось кілька бізнес-концепцій, які завдяки пандемії стали набирати обороти впродовж останніх місяців.

Побачення на відстані

Люди можуть сидіти вдома, однак вони не перестають шукати кохання. Додатки для знайомств повідомляють про сплеск користувачів протягом пандемії, зокрема, у додатку "Bumble" обсяг повідомлень зріс на 26%.

Аплікація із назвою "Карантин разом" була створена спеціально на період COVID-19. Вона просить користувачів перевірити, чи помили вони сьогодні руки, перш ніж встановити із кимось контакт. Через 15 хвилин листування користувачі, які підійшли одне одному, можуть перейти до відеозв’язку.

Користувачі Bumble усе частіше обирають функції відеодзвінків та аудіочатів, аби краще познайомитись та розвинути більш глибокі стосунки, на противагу звичайним випадковим романам, — розповідає виданню CNN Business генеральна директорка "Bumble" Вітні Вульф Герд.

Вона сподівається, що користувачі й надалі так поводитимуться, навіть коли повернуться до побачень офлайн.

"Багато людей кажуть, що якби вони не мали функції відеодзвінків, якби їх не спонукали до встановлення більш ґрунтовного цифрового зв’язку з кимось, вони б ніколи не дали цій людині шансу, — каже Вульф Герд. — Гадаю, усе це матиме довготривалий позитивний ефект, адже люди витрачатимуть більше часу на те, щоб пізнати одне одного, перш ніж кинутися з головою у вир реальних стосунків із, по суті, незнайомою людиною".

Ресторани лише на доставку

У міру розгортання пандемії коронавірусу ресторани по всій території США стали працювати лише на доставку — майже цілодобову.

Більшість із них прагне повернутися до звичайного обслуговування клієнтів. Однак деякі виявили, що використання кухні без основного залу — це досить зручно.

Тож клієнти можуть зауважити, як з’являється усе більше "кухонь-привидів" (або ж віртуальних кухонь), — вважає Ааюш Гупта, старший помічник у "Create venture studio", що в Нью-Йорку.

У кухонь-привидів — такий самий брендинг, онлайн-меню та послуга з доставки, однак вони не прив’язані до фізичної будівлі ресторану, де люди можуть сісти й поїсти. Гупта вважає, що такі ресторани в умовах невизначеності коронавірусу справлятимуться краще, з огляду на те, що не муситимуть сплачувати оренду залу для клієнтів або наймати офіціантів.

"Заклади, які безпосередньо не взаємодіють з клієнтами, потенційно мають більше шансів впоратися з усім цим, оскільки не мають фіксованих витрат, які потім намагалися б покрити", — каже Гупта.

Деякі споживачі вже помітили цей феномен. Клієнтка компанії "GrubHub" у Фініксвілі, Пенсильванія, дуже здивувалася, коли їжа, яку вона замовила у ресторані "Pasqually's Pizza & Wings" дивним чином смакувала як їжа з "Chuck E. Cheese". І недарма — приблизно так і було. Представниця "Chuck E. Cheese", розповіла CNN, що "Pasqually's" — це "компанія з доставки їжі, яка працює самостійно, однак на базі операційної інфраструктури кухонь "Chuck E. Cheese" по всій країні".

Іншими словами, "Pasqually's" — це повністю окремий ресторан, що ділить кухонний простір із "Chuck E. Cheese" у низці локацій по країні, і для "Chuck E. Cheese" це може бути способом підвищити дохід, поки зали ресторанів закриті.

Ця тенденція також надає можливості і для розвитку стартапів, зокрема "CloudKitchens", нового проєкту засновника "Uber", Тревіса Каланіка, що працює у спільних комерційних кухонних приміщеннях, здаючи їх в оренду компаніям з доставки їжі.

Кінопрем’єри безпосередньо для глядачів

Після того, як цієї весни було скасовано кілька довгоочікуваних прем'єр, деякі студії вирішили взагалі відмовитись від такої форми показів на користь прямих прем'єр для глядачів. І виявилося, що людям не обов'язково вибиратися зі своїх піжам та покидати дивини, аби переглянути нове кіно на великому екрані. 

Кінотеатрам це не подобається — багато з них хотіли б зберегти свої ексклюзивні права на кінопрем’єри, стимулюючи людей вибратися з домівок.

Однак споживачі — за. Мультфільм "Тролі. Світове турне" мав успіх, заробивши в США близько 100 мільйонів доларів упродовж перших двох тижнів після виходу. І хоча кіностудії та кінотеатри зазвичай ділять касу 50 на 50, студії здійснюють близько 80% продажів цифрових релізів.

Кінотеатри поки що не відходять на другий план (перенесли лише дати релізів великих фільмів на кшталт діснеївського "Мулану", аби вони могли спершу вийти на великих екранах), тож тенденція домашніх прем’єр триватиме, принаймні для певних жанрів. Один із останніх прикладів такої концепції — комедія для дорослих "Король Стейтен-Айленда".

"Насправді комедія — не найпопулярніший жанр останнім часом у прокаті, тож якщо "Стейтен-Айленд" — цифровий хіт, можливо, це сигнал для кіностудій, що в майбутньому цей жанр більше підійде для малих екранів", — вважає Пол Дерґарабедіан, старший медіааналітик у "Comscore".

Переклад Ольги Проскури



powered by lun.ua
Реклама:
Реклама:
Чому пандемія COVID-19 — це не релігія, а реальна загроза?
Олексій Кононов: Я не вірю, що Сirque du Soleil може надовго зникнути з мого життя
Як аналізувати закупівлі у сфері COVID-19
The New York Times: Одна епідемія — безліч смертоносних осередків
Усі публікації